fredag 17. september 2010

Tips ang foto, detalja & redigering??

Helt sia æ starta blogginga i januar, så bli æ så fascinert over alle de flotte bildan som legges ut på flere blogga.. Duse flotte farga, nydelige detalja, herlige motiv... ja rett å slett så lekkert at det fange oppmerksomheta mi totalt.. som igjen gjør at æ bare lese videre på bloggen.. Å gang på gang så ser æ at æ bli helt fortapt i det æ ser.. Førr alt i alt så e det jo bildan som fange, og ikke bestandig teksten.. I hvertfall førr min del.. (da tenke æ selvfølgelig på førsteinntrykket)
Å det telle jo like mye som utseende på bloggen, som æ nevne i ett tidligere innlegg (her)
Speilrefleksen e også blitt flittig brukt, å æ må si at interessen førr bilda har blitt temmeli større..
Joda har tatt mye bilda bestandi, men nu tenke æ interessen over motivet å mulighetan man har me ett bilde... 
Redigeringsprogram e flittig brukt, å hvert ett bilde må gjennom det før det legges ut..Så bare der går det masse tid.. MEN....... føle at æ slit litt før det.. greit at man kan trøkke sæ frem til man syns bilde ser ok ut..men ka bør man egentli fokusere på når man redigere???... dybden, lyset, kontrastan, beskjæring.... ja det e mye å velge i...
Fotokurs hadde absolutt hver tingen førr mæ!
Bare sånn førr å få de små tipsan...
 Foto: google

Ka som fange din oppmerksomhet på en blogg?


5 kommentarer:

Min stil sa...

Jo, enig med deg. Det er nok fotoan på bloggen som fange min interesse først, også temaet da. Handler det om bilder og fotball har jeg mistet interressen før jeg har begynt. Er det derimot hobby og interiør, så jepp. Da er oppmerksomheten min fanget...

Ang vaskehjelp, så søkte jeg etter det i avisen, og har fått ei søt jente som heter Gabrielle til å vaske for meg sånn ca hver 14 dag. I dag var første gang, og jeg føler meg så heldig!
Ønske dæ ei fin helg.
:) Susanne

Emidoras verden sa...

Hei Trine!
Håper det går bedre med lillegutt:)
Jeg blir også imponert over alle de flotte og kreative bildene mange viser på bloggen.Helt klart det som fanger min oppmerksomhet..og hvis de skriver bra og interessante innlegg i tillegg,er jo det et pluss:)
Ha en fin helg og god bedring til minsten!

Bettum Villa sa...

Heisann!

Jeg er vel enig med deg om at det er bildene som skaper den første interessen, deretter teksten. Heldigvis er det mange bloggere der ut som er veldig flinke til å skrive fengende og morsomme tekster (jeg er ikke en av dem).

Når det gjelder bildene så synes jeg det er viktige at bildene er i fokus/skarpe, lyse, croppet og gjerne stylet, men det er selvfølgelig ikke en nødvendighet. Men det er jo gjerne de styla bildene som inspirerer mest (synes jeg). ;)

Ellers så er jo smaken som baken ;P

Klem Madelén

Cathrin sa...

Da kan æ tipse dæ om at fotokurse æ går på nu blir gjæntatt tel vårn og d anbefales vest du har speilrefleks. De to karan som har d e kjæmpeflink. Bare si ifra vest du e intresert så kan du få mailadr. tel dæm.
Kos dæ masse i hælga!
-klæm-

As sa...

Hei=)
Hyggelig at du vil være med på min give away=)
Bildene på bloggen, ja. Mange der ute som legger mye tid og sjel i å fange gode minner osv med kameraet!
I den forbindelse så må jeg bare få skryte av headingen din. Den er flott!

Ønsker dere ei riktig god helg=)

Fremhevet innlegg

Prosjekt nystue - vindusforinge og høstkulde

Uka e godt igang, og høsten har virkelig slått til.. Både skjerf å tjukkere jakka e tatt frem.. og vedfyring e blitt ett lite must i hverda...

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails