onsdag 10. august 2011

CARE

I en trygg og god hverdag sammen med mine fine små, er det helt fjernt å tenke hva jeg ville gjort om jeg måtte ta valget om hvem av de som skulle fått mat og hvem som måtte gå sulten!
Dessverre er dette ett valg mødrene på Afrikas Horn opplever daglig!
Så forferdelig grusomt!

Mitt hjerte gråt når æ høre om den store sultkatastrofen som har ramma 12 millioner mennesker i Somalia, Etiopia og Kenya. 
Kvinnene og barna lider mest i en slik krise. De blir hardest rammet av underernæring, og er spesielt utsatt for overgrep. Kvinner og barn trenger ekstra beskyttelse og hjelp.
Hjelper vi kvinnene, hjelper vi også barna. Når én kvinne dør, settes en hel familie i fare.


CARE gir nødhjelp til 1 million mennesker, men har kapasitet til å nå dobbelt så mange hvis de får finansiering. Derfor er jeg med å sprer budskapet.




2 kommentarer:

Liv sa...

Hei hei Trine,
Ja, vet du, den er supergod, og kan brukes til så mye forskjellig! Og flaut enkelt da *hihi*
Hvis du prøver den ut, er jeg helt sikker på at du kommer til å like den :-))

Ha en kjempefin dag!

Klem fra Liv :-)

Tonje sa...

Hei!
Se denne filmen om resten av de 195 millioner underernærte barna i verden: http://youtube/dP3QrS2e3ak

- Tonje

Fremhevet innlegg

Prosjekt nystue - vindusforinge og høstkulde

Uka e godt igang, og høsten har virkelig slått til.. Både skjerf å tjukkere jakka e tatt frem.. og vedfyring e blitt ett lite must i hverda...

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails