mandag 15. november 2010

Hjemmelagde kanelsnurra....

Når de små e syk e det alltid litt kos å gjør litt ekstra utav dagen.. Så i dag bakte vi kanelsnurra.
E jo så fort gjort å lage, så tenkte æ skulle dele den enkle oppskrifta.

Bland sammen alt det tørre. 
Tilsett tørrgjør og bland godt. 
Tilsett lunken melk/vann og olje/margarin og elt deigen godt i ca 5 min til den blir smidig og glatt.
Deigen kan forheve under plast i 30 min.
Kna deigen og del i 2 om nødvendig.
 Kjevles ut
 Smør på smelta smør
 Strø på sukker og kanel


 Rull deigen sammen til ei pølse
 Del deigen i 16 emner som formes til boller og settes på plate med bakepapir.
Dekk platen med plast og sett dem lunt og trekkfritt i 45-60 min.
Stek bollene ved 200 *c midt i ovn i 10-15 min.
 Volià

BON APPETIT!

Nu ska æ pile opp å fortsette husvaskinga. Bare 2 etg igjen!
 E jo så deili me nyvaska hus!

Ka du gjør i dag?




6 kommentarer:

Line sa...

Blei næsten litt inspirert ;) De så i allefall vældi go ut!

Anonym sa...

Nam, nam...de bollene så kjempego ut. Tror nesten jeg må prøve å lage de :)

Frøken Jægers Hus sa...

Så grei du er Trine! Og de bollene! Jeg vil også ha! Kanskje jeg skal ta å prøve oppskriften din. Er på evig jakt etter den perfekte oppskrift. Nam! Nå ble jeg sulten..
Klem
Helene

Mattisheimen sa...

Mmmmm. Det så god ut :) Åsså e det jo godt med en ekstra "hjemmedag", selv om det e med pjuske unga :)

Heldigvis så går ikke stien rett opp der ... Den gjorde visst det tidligere, men blei lagt om for mange år sia. Vi går en litt mer "svingete" sti. Bratt e den jo, men ikke sååå tung. Og ja, formen e absolutt blitt bedre i løpet av sommeren ;)

Ha en fin kveld, og nyt baksten din!

Renate

drømmefabrikken ♥ sa...

Mmmm! De så gode ut! Takk for tips! Jeg sitter her i nattens mørke og jobber....som vanlig! Døgnet skulle hatt flere timer:-)

Anonym sa...

Heisann! Jeg leta etter ei oppskrift på kanelsnurrer og traff tilfeldigvis på di. Den smakte helt perfekt, og både små&store satte pris på litt baking på en fredag. God helg til deg og dine..... :)

Fremhevet innlegg

Prosjekt nystue - vindusforinge og høstkulde

Uka e godt igang, og høsten har virkelig slått til.. Både skjerf å tjukkere jakka e tatt frem.. og vedfyring e blitt ett lite must i hverda...

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails